De beste marketingstrategie voor 2022
In deze mooie informatieve nieuwsblog kun je meer te weten komen over het volgende onderwerp: Nieuws over: FIFA 22 Ultimate Team | Overpowerd VS Goedkoop bruikbare spelers. Inclusief een mooie Youtubefilm. Bron: Rick Kettner
Hallo, het is Rick Kettner hier en in deze video gaan we de beste marketingstrategie onderzoeken voor het promoten van een nieuw bedrijf of een nieuw product. In wezen gaan we kijken naar een eenvoudige methode die u kunt gebruiken om de beste marketingmogelijkheden voor uw specifieke bedrijf te kiezen en uit te voeren. Dit is een vervolg op een eerdere video die ik heb gepubliceerd over 33 manieren om meer klanten te krijgen. Je vindt de link naar die video in het beschrijvingsvak hieronder. En natuurlijk, als je meer wilt weten over hoe je je bedrijf kunt opbouwen en laten groeien, raad ik je aan je te abonneren op het kanaal en meldingen in te schakelen. Zo mis je toekomstige video’s niet.
Maar laten we ingaan op het nummer. Een van de redenen waarom nieuwe bedrijven mislukken, is dat ze niet genoeg klanten aantrekken. De realiteit is dat er veel bedrijven zijn. Doorloop de andere fasen, zoals het bedenken van een merknaam, het bedenken van een logo en zelfs het uitbouwen van een basisproduct of -service. Maar helaas falen veel van hen als het gaat om het daadwerkelijk aantrekken van prospects en het omzetten van die prospects in klanten. Dat is dus de hele focus van deze video. We gaan een eenvoudig vierstappenkader doorlopen, het bullseye-raamwerk.
Realistische scenario’s
Dit is van “ Traction” door Gabriel Weinberg en Justin Mares, een echt geweldig boek voor startups die klanten naar hun bedrijf willen trekken. En dit is een eenvoudig, zoals ik al zei, een proces van vier stappen dat je kunt gebruiken om klanten aantrekken. De allereerste stap is om te brainstormen over marketingideeën. Dus wat u hier wilt doen, is dat u alle verschillende manieren wilt doornemen die u mogelijk klanten voor uw bedrijf kunt aantrekken en dat u realistische scenario’s wilt bedenken voor hoe u die kansen kunt benutten. Nu zei ik eerder dat ik onlangs een video heb gepubliceerd over 33 manieren om meer klanten te krijgen. Je kunt door die video gaan, dat zijn 33 verschillende marketingkanalen die in die video worden behandeld. En het idee hier, ook al gaan we niet alle 33 kanalen nastreven. We zouden ons meteen veel te dun verspreiden. Het idee hier is om voor elk van hen realistische scenario’s te bedenken, als een verkennend proces. Dus als je bijvoorbeeld de lijst doorloopt en contentmarketing ziet, wil je een realistisch scenario bedenken voor hoe je je bedrijf kunt promoten met contentmarketing
Marketingkanaal opzetten
Wat voor soort artikelen zou je kunnen maken? Wat voor soort video’s Zou je een podcast maken? Je wilt precies onderzoeken hoe je die kans zou kunnen benutten als het absoluut moest. Je zou kunnen overwegen: zou je een lokale meetup organiseren, een kleine meetupgroep met enthousiaste klanten, of zou je proberen een groot chique evenement te organiseren en andere sprekers uit te nodigen. Wat het marketingkanaal ook is? Het idee hier is om simpelweg de mogelijkheden te verkennen om redelijkerwijs te brainstormen. Wat je zou kunnen doen, als je absoluut de verschillende marketingmogelijkheden moest nastreven die er zijn, En de reden waarom dit belangrijk is, is omdat bedrijven vaak vast komen te zitten in een sleur waar ze eigenlijk alleen marketingkanalen nastreven die al hun rivalen zijn nastreven. Dus als u een andere potentiële concurrent ziet die zoekadvertenties gebruikt, komt u misschien in de verleiding om gewoon te zeggen: “Oké, zoekadvertenties zijn de manier waarop u dit soort zaken op de markt brengt.” En dat beperkt uw mogelijkheden echt.
Kansen onderzoeken
En helaas, als je zo’n strategie volgt, speel je eigenlijk in op de sterke punten van je concurrent en jaag je op een kanaal dat al competitief zal zijn. Dus per definitie zijn de meest populaire kanalen niet per se de beste kansen. Soms zijn ze dat nog, soms niet. Dus dat is het hele punt van deze eerste stap is om daadwerkelijk te onderzoeken wat je zou kunnen doen als je verschillende kanalen zou moeten nastreven om ze gewoon weg te spoelen en te zien wat mogelijk zou kunnen zijn. Stap. Nummer twee is het selecteren van kansrijke zenders. Dit is dus een zeer belangrijke stap waarbij we het veld beginnen te verkleinen. In plaats van alle 33 kanalen te volgen, gaan we het beperken tot ongeveer drie tot vijf van de meest veelbelovende kansen. En als ik zeg veelbelovend, omdat je een opstarten, uw eerste prioriteit Moet snelheid zijn. U wilt dus kanalen vinden die waarschijnlijk snel resultaten voor u zullen opleveren. En u wilt natuurlijk ook kanalen kiezen die waarschijnlijk veel klanten gelijk zullen bieden. Je hebt het dus over zowel het aantal klanten als de snelheid waarmee je ze daadwerkelijk kunt aantrekken. Een andere overweging is natuurlijk je vermogen om ze winstgevend aan te trekken. Dus gewoon omdat een kanaal veel klanten kan leveren en dat snel kan. Het is misschien niet kosteneffectief om het na te streven.
Brainstorming
Dus dat is het soort waar je aan wilt denken als je het veld beperkt tot drie tot vijf van de meest veelbelovende kanalen of de meest veelbelovende kansen op basis van je eerste brainstorming. Dan is het tijd om verder te gaan naar stap drie. En stap drie is iets dat ik denk dat veel bedrijven natuurlijk overslaan, wanneer ze marketingkansen proberen na te streven. En stap drie is het uitvoeren van goedkope tests. Dit is van cruciaal belang, want zelfs als een kans echt veelbelovend lijkt en hoe je deze najaagt, lijkt het echt aantrekkelijk en kan het heel opwindend zijn. Het is een feit, niet alle marketingkanalen zijn gelijk, en soms zou je echt verrast kunnen zijn om te ontdekken dat het ene kanaal gewoon niet zo effectief is. En als je de resultaten niet vergelijkt met een ander kanaal, dan ben je echt nooit in staat om dat onderscheid te maken en te realiseren hé. Dit is misschien een redelijk goede kans, maar hier is een veel betere kans waar we echt al onze tijd en aandacht aan zouden moeten besteden.
Advertenties op Google Ad
Bij deze stap draait het dus alleen om het uitvoeren van goedkope, eenvoudige tests om het potentieel van elk van uw veelbelovende kansen te valideren. Nu één fout: veel bedrijven maken als het gaat om het testen van marketingmogelijkheden zoals deze. Proberen ze in het proces overdreven te optimaliseren? Dus als u bijvoorbeeld advertenties op Google Ads zou plaatsen, zou u daar verder kunnen gaan en “ zeggen. Oké, ik heb een marge van $ 40 op mijn product “. Ik kan het me niet veroorloven om hier meer dan $ 40 per conversie uit te geven, “ En dus, als ik meer dan “ dat uitgeef, dan is dit kanaal gewoon niet erg veelbelovend. om doelen na te streven en hun advertentie-uitgaven op een manier in te stellen die waarschijnlijk niet echt geweldige resultaten oplevert. En de reden waarom dit slecht is, is omdat het enige doel van deze stap hier is om twee dingen te valideren: één, dat er genoeg klanten in dit kanaal zijn die het waard zijn om na te streven en twee dat je een vaag gevoel hebt: dat als je de tijd om uw inspanningen te optimaliseren en uw advertentietekst te verbeteren en om uw bestemmingspagina en uw volledige marketingtrechter te verbeteren met betrekking tot dat kanaal. Dan zul je na verloop van tijd vrijwel zeker winstgevend zijn.
Perfectioneren
Dat is wat je probeert te achterhalen. Je probeert niet echt te optimaliseren, want als je dat te vroeg doet, sluit je een kanaal uit voordat je het zelfs maar de kans geeft om te ademen. Dus wat je hier wilt doen, is gewoon goedkope tests uitvoeren om te valideren dat er klanten zijn en dat het je tijd en energie waard is om dingen verder na te streven. En dan later in de toekomst, kun je je zorgen maken over al die optimalisaties. In sommige gevallen duurt het maanden, zo niet jaren, om je hele benadering van dat kanaal echt te perfectioneren. En dat is helemaal oké. U kunt dat in de toekomst doen en het zal uw lange termijn potentieel met dat kanaal niet beïnvloeden. Maar het idee achter deze stap is gewoon om dat te valideren. Het is de moeite waard om de dingen verder te onderzoeken. En dan gaan we verder met stap vier, namelijk kijken naar al deze tests die we hebben uitgevoerd en één veelbelovend kanaal selecteren. bedrijf. En dit is ongelooflijk belangrijk als het gaat om een gloednieuwe startup, omdat je het je echt niet kunt veroorloven om jezelf te dun te verspreiden. En de realiteit is dat als het gaat om veel marketingkanalen, er een beetje een winnaar is allemaal dynamisch. Dat gebeurt met marketingkanalen.
Zoekwoorduitdrukkingen
Google Zoeken is hier een goed voorbeeld van. De persoon die in staat is om het beste te optimaliseren en zijn rivalen het beste te overtreffen als het gaat om advertenties voor een specifiek zoekwoord of een specifieke familie van zoekwoorduitdrukkingen, presteren vaak veel beter. Wie de tweede is op dat gebied. Wie is de op één na beste in het gebruik van dat marketingkanaal. Het loont dus echt om een absolute meester te worden op ten minste één kanaal als je een bedrijf laat groeien. In feite is dat vrij algemene wijsheid binnen de marketinggemeenschap dat je echt. Als je wilt, heb dan een succesvol bedrijf. Er moet ten minste één kanaal zijn waar de ondernemer of oprichter, of ten minste een van de mede-oprichters van het bedrijf, ongelooflijk vertrouwd mee is en zeer bedreven is in het gebruik van. En dat geeft de business echt veel kracht.
Rendement bereiken
En dus is het idee hier heel eenvoudig. Je wilt je gewoon op één kanaal concentreren. Je wilt echt geweldig worden in dat ene kanaal en je wilt je inspanningen absoluut richten op het benutten van al het potentieel van dat kanaal. Totdat je natuurlijk een afnemend rendement bereikt. En dat is het punt waarop meer geld uitgeven aan het kanaal je niet echt meer resultaten oplevert. Misschien vind je een punt als. Laten we zeggen, Google Ads, u zou in een bepaalde periode meer dan 50.000 kunnen uitgeven. Verhoogt eenvoudigweg de resultaten niet. En op dat moment is het tijd om dit proces opnieuw te bekijken, andere kanalen te verkennen en uit te zoeken welk tweede of derde kanaal u kunt gebruiken om uw bedrijf uit te breiden. Maar dat is echt het proces hier. Het is heel eenvoudig. Het is heel eenvoudig, het lijkt misschien te simpel, maar dat is oké. En het is een zeer krachtige manier om, zoals ik al zei, het kanaal te selecteren en te testen dat het meest veelbelovend is voor uw bedrijf.
Hoe dan ook, dat was het voor deze video. Als je vragen hebt of als je ideeën of zelfs suggesties hebt voor betere manieren om klanten aan te trekken en te converteren, deel ze dan in de commentaarsectie hieronder En natuurlijk, als je geïnteresseerd bent om te leren meer over hoe je je bedrijf kunt opbouwen en laten groeien, raad ik je aan je te abonneren op het kanaal en meldingen in te schakelen, zodat je toekomstige video’s niet mist. Maar dat gezegd hebbende, bedankt voor het kijken en ik zie je in de volgende video.
Meer van dit soort blogs? Bezoek onze website voor nog meer artikelen!