Informatie en Communicatie Technologie (ICT) nieuws

De voordelen van aanwezigheidsregistratie

Het is voor bedrijven van belang om aanwezigheidsregistratie te verzorgen. Dit geeft inzicht in welke medewerkers op de werkvloer te vinden zijn. Dit kan met behulp van een digitale prikklok. Zo weet je zeker dat je met een sluitend systeem hebt die je de inzichten geeft waar je naar op zoek bent. Er zijn verschillende grote voordelen aan deze manier van werken.

Online aanwezigheidsregistratie

Het is gemakkelijk om de aanwezigheid van medewerkers bij te houden door een systeem te gebruiken. Dit werkt makkelijker dan een fysiek bord of een sheet in Excel. Het is fijn om te weten welke medewerkers en bezoekers waar zijn op welke plek. Het is ook fijn om te weten dat dit systeem heel flexibel inzetbaar is, bijvoorbeeld ook om thuiswerkers te registreren. 

Aanwezigheid inzichtelijk maken

Het is fijn om inzichtelijk te hebben welke medewerkers aan de slag zijn op elk moment. Zowel de medewerkers in het gebouw, de flexwerkers als de thuiswerkers melden zich aan in het inkloksysteem. Daardoor is het gemakkelijk mogelijk om alles heel precies te registreren. Dit betekent ook dat je zeker weet wie afwezig is en om welke reden dit is. Dit maakt allerlei soorten processen een stuk gemakkelijker. In één oogopslag weet je alles wat je moet weten. Je hoeft nooit meer in het pand te zoeken naar mensen.

Gemakkelijk bij calamiteiten

Het is ook belangrijk om de aanwezigheidsregistratie te benutten met het oog op calamiteiten. Dit maakt dat je bezoekers en medewerkers nog veel veiliger zijn. Het is altijd goed om in real time te weten hoeveel BHV’ers aanwezig zijn op elk moment. Ook weet je waar ze zijn. Mocht er dan een voorval zijn of is een ontruiming nodig? Dan kan dit allemaal nog efficiënter en veiliger verlopen.

Registratie en toegangscontrole in één

Een systeem waarmee je aanwezigheid online registreert is heel gemakkelijk te koppelen aan toegangscontrole. Het is ook fijn om te weten dat je alleen medewerkers en bezoekers toelaat die daar ook echt bevoegd toe zijn. Dit kan je zelfs toespitsen tot op locaties, medewerkers, functies en gasten nauwkeurig. Ook kan dit met tijdslots worden gedaan.

Koppelen aan een urenregistratie

Wanneer je met online aanwezigheidsregistratie werkt, dan is het ook mogelijk om dit te koppelen aan een urenregistratiesysteem. Zo is precies te zien hoeveel uren iedereen gewerkt heeft. In sommige branches is dit verplicht. In andere branches is het handig voor de capaciteitsplanning in de onderneming.

 

 

Vond je deze blog interessant? Lees meer op nieuws over. Of bekijk onze ‘alle nieuws blogs‘ pagina voor leuke onderwerpen en artikelen.

Gerelateerde artikelen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to top button