Digitale marketingstrategie

In deze mooie informatieve nieuwsblog kun je meer te weten komen over het volgende onderwerp: Nieuws over: Digitale marketingstrategie. Inclusief een mooie Youtubefilm. Bron: Sleeping Giant Media
Hoe noem je een marketeer met veel verschillende marketingstrategieën die allemaal tegelijk onderweg zijn? Ik ken Danny niet. Hoe noem je een marketeer met heel veel verschillende strategieën tegelijk. Benadrukt dat eruit. Het is tijd om die afzonderlijke marketingplannen te nemen en te integreren? Wil je meer weten Blijf rondhangen voor de Giant Wednesday van deze week. Er was een tijd als marketeer dat het maken van een advertentie een vrolijke Jingle op de radio betekende, een halve pagina in de lokale vod of een oproep tot actie van 30 seconden op tv. Maar mijn hoe de tijden zijn veranderd, met de dominantie van digitale kanalen die ons leven overnemen, is het essentieel om ervoor te zorgen dat uw digitale strategie aansluit bij uw niet-digitale strategie. De handeling van digitale marketing is het bereiken van marketingdoelstellingen door toepassing van digitale technologieën en media
Je doel definiëren
Klinkt duidelijk genoeg en kan bestaan uit bedrijfswebsites, apps, sociale media, bedrijfspagina’s, zoekmachines, advertenties, e-mail of zelfs automatisering. Om echt succesvol te zijn, moeten digitale strategieën echter worden geïntegreerd met traditionele vormen van marketing om een multi channel marketing te creëren strategie. Uit een onderzoek uit 2020 bleek dat bijna de helft van de ondervraagden van het bedrijf geen duidelijk gedefinieerde digitale marketingstrategie had, laat staan geïntegreerd in hun algemene marketingstrategie. Ongeveer 12% van hen gebruikt nog steeds een apart digitaal document, wat nog steeds de eerste stap is van het volledig geïntegreerde traject. Uit mijn ervaring begint een van de barrières. Een digitale strategie is waar, om te beginnen U hoeft oorlog en vrede niet opnieuw te creëren. Een eenvoudig document van twee tot drie pagina’s waarin de kanalen die tot uw beschikking staan worden benadrukt. Het volgende Zie hoeveel mensen mijn merk zien en tegenkomen Denk hen te helpen vragen te beantwoorden en over uw product na te denken. Doen De handeling van het converteren of overtuigen om te kopen En Zorg De nazorg om merkambassadeurs te bieden en mond-tot-mondreclame te promoten, toch? Ik neem aan dat je al een geweldige digitale marketingstrategie hebt. De volgende stap is om er één holistische strategie van te maken.
Meer bereik krijgen
Maar ik hoor je zeggen Danny: wat heeft het voor zin? Nou, heel erg bedankt voor het vragen. En dat is precies het punt van deze video. Laten we vijf redenen doornemen waarom holistische marketingstrategieën een betere manier kunnen zijn om dit aan te pakken en wat er kan gebeuren als u niet op nummer één staat. Nummer 1 Consistentie van boodschap: Als uw geïntegreerde marketingstrategie niets meer bereikt dan één duidelijke, consistente boodschap afleveren, dan is het nog steeds een succes. Waarom? Want zodra uw zakelijke boodschap wazig, ongericht of inconsistent wordt, begint u uw publiek te verliezen. Het belang van het consistent afleveren van één boodschap kan niet genoeg worden benadrukt, en soms, wanneer we een digitale strategie en een offline strategie hebben, kan deze boodschap een beetje wazig worden. Niet alleen zal uw boodschap altijd hetzelfde zijn, maar de elementen van uw merk zullen ook naadloos op elkaar aansluiten. Wanneer de logo’s, headers, inhoud en stem van uw stijlgidsen allemaal samenwerken, bent u in staat om uw impact te maximaliseren en uw eigen weg te banen binnen uw niche of branche nummer 2, u desintegreert. Het komt maar al te vaak voor dat digitale marketingactiviteiten in silo’s worden voltooid.
Effectief werken
Of dat nu een gespecialiseerde digitale marketeer is die in de IT zit of een apart digitaal bureau, op die manier is het gemakkelijker om digitaal in handige brokken te verpakken. Maar het is natuurlijk minder effectief. Iedereen is het erover eens dat digitaal het beste werkt wanneer het wordt geïntegreerd met traditionele media en responsieve kanalen. Als ik een tv-advertentie zie, kan ik die over een paar dagen Googlen. Als er een flyer door mijn deur komt. Misschien herinner ik me de bedrijfsnaam twee weken later niet meer, maar als ik me het aanbod herinner, kan Google me misschien helpen Nummer 3. Je verspilt tijd door te dupliceren, zelfs als je het grootste bedrijf ter wereld bent, jij kan uw middelen verspillen door uw digitale en standaard marketingstrategieën afzonderlijk te beheren, verdubbeling van de inspanningen, tools en software die anders elders zouden kunnen worden geïnvesteerd. Zie het zo, het is het verschil tussen het ontwerpen van twee visuele campagnes. In plaats van één geïntegreerde campagne.
Een goed geoliede strategie zal jouw bedrijf geld besparen
Op een aantal gebieden helpt het hebben van één enkele boodschap u natuurlijk om hulpbronnen te sparen en afval te verminderen. U mag uw bericht niet maken of wijzigen. Elke keer dat u met uw klanten communiceert. Verminder in plaats daarvan de tijd die u besteedt aan het creëren en maximaliseer in plaats daarvan hoe u de boodschap via al uw kanalen kunt optimaliseren. Nummer 4 Om een consumentenervaring te creëren in een digitale wereld. Mensen zijn niet alleen op zoek naar het volgende nieuwe favoriete product of dienst Klanten willen een meeslepende ervaring. Dat wordt geleverd op hun eigen voorwaarden. Met andere woorden, uw klanten willen misschien geen direct mail of tv-advertenties Met een geïntegreerde marketingstrategie. Klanten helpen bepalen hoe de boodschap van uw bedrijf wordt overgebracht, wat uiteindelijk betere resultaten oplevert voor u en uw bedrijf, bijvoorbeeld om bediend te worden. Een advertentie op sociale media voor een gloednieuw kledingassortiment moet in de echte wereld instore op billboards worden versterkt door beroemde invloeden.
Focus op resultaten
Geïntegreerde marketing versterkt niet alleen dezelfde boodschappen in de hoofden van uw consumenten, maar houdt ook een boodschap en doelen glashelder binnen uw eigen bedrijf en organisaties Wanneer alle partijen samenwerken In sync, dat wil zeggen, wanneer u in staat bent om te creëren echt impactvolle campagnes en hoe beter u in staat bent om dezelfde boodschap zowel extern als intern te communiceren, hoe groter uw rendement op uw investering zal zijn. Dus misschien is het tijd om digitale marketing te maken. En om al die losse eindjes aan elkaar te knopen in één holistische marketingstrategie die duidelijkheid schept voor uw bedrijf en voor uw klanten. Als je hier vragen over hebt, plaats ze dan in de reacties hieronder, maar zorg er anders voor dat je ons kanaal leuk vindt en abonneert op ons kanaal voor meer geweldige video’s met een digitaal thema. Elke week Dit was reuzen woensdag. Ik ben Danny geweest en bedankt voor het kijken.
Meer van dit soort blogs? Bezoek onze website voor nog meer artikelen!