Gezondheidszorg en welzijnszorg nieuws

Een douche of een bad nemen kan gezondheidsvoordelen bieden

In deze mooie informatieve nieuwsblog kun je meer te weten komen over het volgende onderwerp: Nieuws over: Een douche of een bad nemen kan gezondheidsvoordelen bieden. Inclusief een mooie Youtubefilm. Bron: Bright Side

Een douche of een bad nemen kan gezondheidsvoordelen bieden Hoofdpijn en migraine kunnen worden toegeschreven aan nauwe bloedvaten en kunnen ervoor zorgen dat iedereen zich het grootste deel van de dag ellendig voelt. Neem echter een warme douche om de pijn te stoppen, want het water vermindert de druk die de pijn veroorzaakt. Dit dient als een van de beste remedies die jouw behoefte aan aspirine kunnen verminderen. Het is ook een veilige en natuurlijke manier om met pijn om te gaan zonder dat je je zorgen hoeft te maken over de dosering.

Ideaal voor je gezondheid

Overweeg dan om in warm water te baden, want daar gaat je hart sneller van kloppen. Warme baden verbeteren de bloedcirculatie in alle delen van jouw lichaam, omdat het de bloeddikte vermindert en de bloedvaten helpt beter te presteren. Als je echter een hartaandoening heeft, raden we je aan om jouw arts te raadplegen voordat je een warm bad neemt. Naast het helpen van je bloedsomloop, speelt baden een belangrijke rol bij het aanpakken van hart gerelateerde aandoeningen. Volgens onderzoek kunnen warmwaterbaden helpen een hoge bloeddruk te verlagen. Je moet echter jouw arts raadplegen voordat je tijd doorbrengt in een warmwaterbad. Als hij je een pas geeft, zorg er dan voor dat je om medische redenen alleen warmwaterbaden gebruikt en geen douches.

Verzacht sport gerelateerde pijntjes

Het is normaal om spierpijn te voelen, vooral na een training of sportevenement. Na de fysieke activiteit kun je het ongemak wegnemen door in een warmwaterbad te stappen dat ideaal is voor pijn en pijn. Voelen je spieren gespannen en pijnlijk aan? Sloot de douche en breng wat tijd door in een bubbelbad om de spieren los te maken. Je zult je beter voelen omdat warm water de bloedcirculatie verhoogt om de spieren los te maken. Ook verhoogt de hitte de stofwisseling, waardoor het herstel van jouw spieren wordt bevorderd. Als dit tempo redelijk is, zullen de chemische processen in je lichaam goed werken, wat leidt tot een optimaal herstel. Pijnstillers gebruiken tijdens je menstruatie kan frustrerend zijn. Gelukkig is een van de voordelen van een warmwaterbad dat warm water kan helpen bij dit probleem. Je kunt een lang stomend bad nemen om de menstruatiepijn te verlichten zonder naar pijnstillers te grijpen. Dit komt omdat de warmte de kramp veroorzaakte spieren ontspant door bloed naar jouw bekkengebied te brengen.

Helpt je wonden te genezen

Een van de voordelen van ’s avonds een bad nemen, is dat je er snel van in slaap valt. Volgens studies helpen warme baden ons om te ontspannen en onze lichaamstemperatuur te verlagen. Bovendien leidt de resulterende temperatuurdaling tot een betere nachtrust. Het wordt aanbevolen om binnen 1-2 uur voor het slapengaan een bad te nemen. Ten slotte hoeft je bad tijd niet langer dan 10 minuten te zijn voordat je beter kunt slapen. Het is niet nodig om je open wonden onder de douche te bedekken, want warm water versnelt het genezingsproces. Verrassend genoeg komt het hete water ook als antibioticum voor je huid. Gebruik deze maatregel echter voor kleinere, oppervlakkige wonden, terwijl jouw arts grotere wonden controleert. Een van de voordelen van ’s ochtends in bad gaan is dat het helpt tegen verkoudheid en hoesten. Tijdens de griep helpt het nemen van een bad om het slijm dat je gaatjes blokkeert te verzwakken. Bovendien vermindert deze behandeling de bijbehorende hoest, die verband houdt met dit slijm. Om je beter te voelen na een aanval van niezen en hoesten; neem regelmatig een douche van 5-10 minuten.

Maakt je fit

Diëten en lichaamsbeweging zijn enkele van de populaire manieren om wat kilo’s kwijt te raken, maar je kunt ook lichter worden door een bad te nemen. Volgens een onderzoek verloren mensen die een uur lang in bad waren dezelfde hoeveelheid calorieën in vergelijking met mensen die 30 minuten liepen. Deze resultaten laten zien dat baden ideaal zijn om af te vallen. Ook kan het liggen in een badkuip helpen bij het omgaan met diabetes door de glucose- en suikerspiegels in het lichaam te verlagen. Maar vervang trainingen niet door baden, maar combineer beide activiteiten. Een van de algemene gezondheidsvoordelen van het nemen van een bad is dat je kunt ontspannen na een hectisch schema. Je kunt de ervaring verbeteren door olie toe te voegen, het water op de juiste temperatuur te zetten en de lichten te dimmen.

Verzacht jeukende huid en uitslag

Naast het omgaan met pijn en gezondheidsproblemen, kun je tijdens jouw dagelijkse trainingen genieten van de gezondheidsvoordelen van het nemen van een bad. Voordat je naar de sportschool gaat, neem je een duik van 10 tot 20 minuten in je bad om je spieren te bevrijden en je bloed te laten stromen. In de sportschool kun je voor de training minstens 10 minuten besteden aan het strekken van je ledematen. Je kunt ook wat lichte rekoefeningen doen tijdens je warmwaterbad. Wanneer je je lichaam blootstelt aan warm water, zullen je cellen ‘Heat Stress Proteins ‘produceren die je beschermen tegen stress. Regelmatige baden zorgen voor een constante productie, waardoor ze beter kunnen presteren, vooral na een stressvolle dag. Een jeukende huid kan ervoor zorgen dat je urenlang wild moet krabben, wat resulteert in blauwe plekken die geïnfecteerd kunnen raken. Je kunt het jeukende gevoel verlichten door in koud water te baden. Als huiduitslag de jeuk veroorzaakt, kan warm water ook je huid verlichten.

Conclusie

Baden zijn ideaal voor onze hygiëne en gezondheid. Ze beïnvloeden immers verschillende delen van ons lichaam door de manier waarop de cellen hoesten en verkoudheid bestrijden. Ze dienen zelfs als ideale onderdelen van een effectief plan voor gewichtsverlies. Hoewel dit artikel de voor- en nadelen van warmwaterbaden laat zien, zijn er enkele voorzorgsmaatregelen die je moet nemen.

• Raadpleeg eerst jouw arts voordat je een van de hierboven genoemde tips gebruikt, vooral als je een eerdere gezondheidstoestand hebt.

• Beperk vervolgens jouw bad tot 10 – 15 minuten, omdat langere perioden jouw huid kunnen irriteren en daardoor blootstellen aan infecties. Tot slot, als je een warmwaterbad wilt nemen, gebruik dan warm water en vermijd kokend water vanwege brandwonden.

• Zorg ervoor dat je koudwaterbaden gebruikt als je het warm krijgt. Maar als je het koud hebt, vermijd dan een lauwwarm waterbad omdat het je lichaamstemperatuur verlaagt, waardoor het langer duurt om op te warmen.

Je moet ook voorkomen dat je trainingen en dieet vervangt door baden. Zelfs als er onderzoeken zijn die baden zien als maatregelen voor gewichtsverlies, gebruik alle drie de ideeën voor betere resultaten. Nu is het tijd om te genieten van de voordelen van een lekker bad.

Vul die badkuip maar en ervaar de positieve effecten van koud- en warmwaterbaden.

Meer van dit soort blogs? Bezoek onze website voor nog meer artikelen!

Gerelateerde artikelen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Back to top button