Het belang van kennis bij het leren
In deze mooie informatieve nieuwsblog kun je meer te weten komen over het volgende onderwerp: Nieuws over: Het belang van kennis bij het leren. Inclusief een mooie Youtubefilm. Bron: Praket Consultancy
Kennis is als lijm die informatie aan elkaar plakt en samen leert . Als we voorkennis hebben over een onderwerp, begrijpen we het beter. Het speelt een belangrijke rol in het leven van studenten, vooral op school. Als ze geen verwante kennis hebben, ondervinden ze moeilijkheden bij het begrijpen van de tekst. Welnu, er zijn er een aanta; soorten achtergrondkennis die studenten vanaf zeer jonge leeftijd moeten worden bijgebracht.
Algemene kennis
Het helpt kinderen bij het ontwikkelen van hun kennis over wat er in de wereld gebeurt. Het belangrijkste voordeel is dat ze achtergrondkennis kunnen relateren aan de contextuele. Het is essentieel voor het begrijpen van een normale taal. De betekenis van een woord in de geest hangt af van de kennis en de achtergrond van de lezer. Lezen is een goede bron van kennis. Het vergroot niet alleen de betekenis van woorden, maar maakt het ook gemakkelijker om te begrijpen.
Woordenschatkennis
Zoals gezegd is lezen de beste bron voor kennis. Het is ook een sleutel om de woordenschatvaardigheden van studenten te ontwikkelen. Hoe meer ze lezen, hoe meer ze verschillende woorden leren en hoe en waar ze die moeten gebruiken. Het belang van voorkennis in het onderwijs kan worden begrepen. Achtergrondkennis stelt de lezers in staat om meer opties te hebben tussen meerdere betekenissen van woorden.
Concept gebaseerde kennis
Voorafgaande achtergrondkennis over een onderwerp kan ook worden verkregen door middel van conceptueel begrip . Het geven van praktische ervaringen is een geweldige bron voor het begrijpen van concepten tijdens het lezen . Met andere woorden, het haalt leerlingen weg uit de klas en brengt ze dichter bij de buitenwereld. Discussies en visie zijn ook nuttig bij het ontwikkelen van conceptuele kennis van studenten. Dit helpt bij het verzamelen van verschillende opvattingen en informatie over de wereld.
Kennis uit boeken
Veel goede boeken zijn gevuld met veel informatie die bestaat uit diepe betekenissen van de woorden en zijn gevuld met een goede hoeveelheid kennis. Achtergrondkennis over de geografische instellingen van een plaats, geschiedenis, politieke bewegingen, religieuze en culturele omgeving van de wereld wordt misschien niet geleerd in de leerboeken die op scholen worden onderwezen. Zelfs de talen die in deze boeken worden gebruikt, maken een enorm verschil bij het begrijpen van de tekst. Ouders spelen dus een cruciale rol bij het verstrekken van voorkennis aan hun kinderen. Het is te wijten aan het feit dat de opvoeding van een kind thuis begint en dat hun ouders hun eerste leraren zijn. Na ouders spelen leraren een belangrijke rol in het leerproces van een kind.
Het is essentieel voor hen om te begrijpen, evalueren en analyseren wat de studenten al weten over een onderwerp. Er kan worden gezegd dat “Wat studenten al weten over de inhoud, een van de sterkste aanwijzingen is voor hoe goed ze nieuwe informatie met betrekking tot de inhoud zullen leren”. Docenten kunnen studenten betrekken bij verschillende activiteiten die zullen helpen om hun voorkennis te begrijpen. Dit zal ook nieuwsgierigheid bij hen opwekken om te leren en contact te maken met het onderwerp. Met achtergrondkennis wordt het gemakkelijker om leersessies voor studenten te maken die studieboeken niet kunnen.
Meer van dit soort blogs? Bezoek onze website voor nog meer artikelen!