Gezondheidszorg en welzijnszorg nieuws

Het belang van nederigheid

In deze mooie informatieve nieuwsblog kun je meer te weten komen over het volgende onderwerp: Nieuws over: Het belang van nederigheid. Inclusief een mooie Youtubefilm. Bron: TED

Nederigheid is erg gezond voor je lichama en is een onderschatte kwaliteit die niet vaak wordt aangeroerd. Het is iets dat veel wordt genoemd in religieuze teksten, en het lijkt misschien een beetje ouderwets, maar het is een kwaliteit die in deze tijd absoluut noodzakelijk is. Nederigheid is in feite een van de krachtigste en belangrijkste eigenschappen van groei, zowel binnen als buiten de ring. Nederig zijn helpt om vertrouwen op te bouwen en vergemakkelijkt het leren, wat belangrijke aspecten zijn van leiderschap en persoonlijke ontwikkeling. Zoals de revolutionair Nelson Mandela ooit zei: “Het eerste is om eerlijk tegen jezelf te zijn. Je kunt nooit een impact hebben op de samenleving als je jezelf niet hebt veranderd… Grote vredestichters zijn allemaal mensen met integriteit, eerlijkheid, maar nederigheid.” Laten we het hebben over de betekenis van nederigheid, hoe je het kunt ontwikkelen en hoe het je prestaties zowel binnen als buiten de ring kan verbeteren.

Wat is nederigheid?

De definitie van nederigheid is het gevoel of de houding dat je geen speciaal belang hebt dat je beter maakt dan anderen of dat je een gebrek aan trots hebt. Op het eerste gezicht lijkt nederigheid een negatieve eigenschap, bijna een teken van zwakte in plaats van een kracht. In werkelijkheid is nederigheid een vorm van bescheidenheid die je heel ver zal brengen in je leven als persoon, kandidaat en leider. Laten we het op een andere manier bekijken. Iemand die nederigheid mist, is arrogant. Het is een persoon die alleen aan zichzelf denkt en zichzelf ziet als hoger en beter dan anderen. Er is geen ruimte voor een arrogant persoon om zichzelf te verbeteren omdat ze hun gebreken niet erkennen. Iemand die niet nederig is, heeft geen groeimindset. De beste vechter ter wereld maakt nog steeds fouten. De beste coach ter wereld heeft nog veel te leren over de strijd en moet altijd zijn taken uitvoeren, niet alleen als leraar, maar ook als student. Wanneer een mededinger of een trainer niet in staat is om hun eigen zwakheden te zien, zullen ze nooit hun volledige potentieel kunnen bereiken, omdat het leven een nooit eindigende reis van groei en leren is. Trots berooft een persoon van zijn vermogen om te presteren.

Waarom hebben we nederigheid nodig?

Nederige mensen hebben geen gebrek aan trots op hun prestaties. Het is eerder het kennen van de tijd, plaats en toon waarmee ze hun sterke punten met de wereld kunnen delen. Hier zijn enkele voorbeelden van wat het betekent om bescheiden en nederig te leven.

o “Goede match” zeggen tegen je tegenstander, of je nu gewonnen of verloren hebt.

o Coachbaar zijn en kritiek toelaten om ontwikkeling te stimuleren in plaats van wrok.

o Excuses na het maken van een fout.

o Het beste willen voor anderen in plaats van te proberen al het succes voor jezelf te koesteren.

o Anderen helpen die in vaardigheid onder u staan te verbeteren in plaats van op hen neer te kijken.

o Kijkend naar degenen boven je met een oog van inspiratie en niet met jaloezie.

o Concurreren met jezelf meer dan met anderen.

Nederigheid is een troef voor zelfverbetering. Door een nederig leven te leiden, herken je de gebieden van je leven die werk nodig hebben. Als je coach voorstelt om een techniek te veranderen om je prestaties in de ring te verbeteren, moet je accepteren dat je huidige techniek misschien niet het meest geschikt is voor je doelen. Dat komt door je vooroordelen los te laten en je coach te vertrouwen. Alleen met nederigheid en emotionele intelligentie kun je deze ontmoetingen je groei en coachbaarheid laten voeden. We hebben ook nederigheid nodig voor innerlijk welzijn. Gefrustreerd en boos worden over mislukkingen komt met elke strijd in het leven. Het is belangrijk dat we nederigheid begrijpen om die verliezen beter te kunnen verwerken en onszelf op te rapen na de watervallen. Het klinkt misschien contra-intuïtief, maar hoe nederiger je bent, hoe veerkrachtiger je kunt zijn. Als je jouw aandeel in de ondergang kunt erkennen en erkennen, kun je eraan werken om het te veranderen. Als je nederigheid combineert met je passie in het leven, zul je de top bereiken en mislukkingen overwinnen.

5 belangrijke stappen om nederiger te worden

Het is duidelijk hoe belangrijk een bescheiden mentaliteit is bij het bereiken van onze doelen. De volgende stap is om te leren hoe je die mentaliteit kunt opbouwen, omdat het niet altijd vanzelf gaat. Hier zijn vijf stappen om nederigheid te ontwikkelen.

1. Bouw vertrouwen op

Zelfvertrouwen is de sleutel tot een volwaardig leven. En ja, een nederig persoon kan nog steeds zelfverzekerd zijn. Onthoud dat nederigheid niet alleen gaat over het zien van je zwakheden, maar ook over het herkennen van je sterke punten, maar daar niet stoppen. Het gaat erom die middelen te gebruiken om groter en beter te worden. Er zijn veel dingen die je kunt doen om je zelfvertrouwen op te bouwen. Probeer een paar eenvoudige trucs, zoals elke ochtend verkleden, zelfs als je niet van plan bent ergens heen te gaan. De gedachte om er geweldig uit te zien, heeft een diepgaand effect op ons zelfvertrouwen! Neem de tijd om aan het einde van elke dag na te denken over uw prestaties en onthoud dat succes een reeks kleine overwinningen is.

2. Stel vragen

Nederige mensen weten dat het stellen van vragen je niet zwak maakt. Als er iets is, maakt het stellen van vragen je een sterker persoon, zowel mentaal als fysiek. Laat je coach zien dat je bereid bent om te leren en laat hem zien dat je echt je best doet. Als je iets nieuws leert, kost het tijd om begrip te ontwikkelen. Vragen stellen kan dit proces op weg helpen. Denk terug aan je schooljaren. Wat als je dan nooit vragen hebt gesteld? Onthoud dat je alleen kunt slagen als je de motivatie zoekt om dat te doen. Als je iets niet begrijpt aan je trainingsplan, vraag dan je coach om het op een andere manier uit te leggen of te demonstreren. Bang zijn om om begeleiding te vragen, kan je ervan weerhouden je doelen te bereiken.

3. Kom uit je comfortzone

Iedereen die ervaring heeft met leiderschap weet dat je comfortzone een veilige plek is waar nooit iets interessants gebeurt. Gloveworx-eigenaar Leyon Azubuike zei het zelf het beste: “Je moet je op je gemak voelen als je je ongemakkelijk voelt, dat is wanneer je Unstoppable wordt.” Niemand zal geloven dat je een bokser bent als je niet uit je comfortzone stapt. Probeer af en toe iets nieuws; je zult jezelf later dankbaar zijn. Wat staat er op jouw bucketlist? Parachutespringen? Op reis naar een nieuwe plek? Nieuwe mensen ontmoeten? Veel van deze dingen liggen hoogstwaarschijnlijk buiten je comfortzone, maar toch wil je ze doen. Probeer elke dag iets nieuws, zoals een yogales of een bezoek aan een kunstgalerie. Misschien leer je iets over jezelf dat je nog niet eerder wist!

4. Onthoud je doelen

Waarom train je? Herinner jezelf er elke ochtend aan waarom je doet wat je doet en hoe je je doelen kunt bereiken. Als u dit doet, begrijpt u misschien het belang van wat u doet, kunt u uw doelen bereiken en kunt u anderen inspireren om hun passie na te jagen. Probeer je doelen op te schrijven in een dagboek en lees het elke ochtend na het wakker worden. Zo zitten ze de hele dag in je hoofd. Zorg ervoor dat u SMART-doelen stelt voor persoonlijke groei en succes.

5. Denk na over je gedrag

Als je ongunstig handelt, zal dat een weerslag hebben op je training, om nog maar te zwijgen van je levensstijlkeuzes. Door een positieve mindset te behouden, kun je nederigheid krijgen en behouden. Een van de meest succesvolle methoden om na te denken over je gedrag is door naast je doelen in een dagboek te schrijven. Helpt uw gedrag u om die doelen te bereiken of leidt het u ervan af? Door te documenteren wat er goed ging en wat niet tijdens je training, kun je leren van je acties. Hier zijn enkele dingen waarmee u rekening moet houden wanneer u nadenkt over uw gedrag:

Sterke en zwakke punten

Het is belangrijk om je te concentreren op het positieve en jezelf te herinneren aan je sterke punten. Wat heb je goed gedaan vandaag? Hoe kun je blijven verbeteren? Trots zijn op je prestaties neemt niet weg dat er altijd ruimte is voor groei. Daarnaast is het belangrijk om naar je zwakke punten te kijken, want iedereen heeft ze. Waar moet je aan werken? Is er iets dat je niet begrijpt waar je vragen over moet stellen? Wat doe je verkeerd? Als je je zwakheden erkent en ze als een kans om te leren ziet, kun je persoonlijke groei cultiveren.

Overtuigingen veranderen

Als u zich bezighoudt met het nastreven van uw doelen, vooral die met betrekking tot lichamelijke activiteit, kunnen uw overtuigingen veranderen. Schrijf je ideeën op en let op hoe je manier van denken in de loop van de tijd verandert. Denk kritisch na over de redenen voor deze veranderingen.

Rolmodellen

In onze cultuur worden degenen die wij als groot beschouwen vaak op een voetstuk gezet. Daarom is het zo belangrijk om een nederige leider te zijn; ego speelt geen rol in een plaats van macht. Schrijf in je dagboek over de leidinggevenden die je bewondert. Duik dan dieper en stel vast wat de redenen zijn voor die bewondering. Waarom kijk je tegen ze op? Welke eigenschappen en kenmerken hebben ze? Hoe kun je deze deugden in je eigen leven meenemen?

Hoe kan nederigheid worden gebruikt om te helpen in de ring?

Nederigheid is niet iets dat we zomaar kunnen bereiken; het is zoveel meer dan dat. We hebben nederigheid nodig om betere mensen te worden. Daarom is nederigheid een constructie van menselijk gedrag. Als je coach je iets nieuws leert waar je mee worstelt, onthoud dan dat je alleen maar je best doet – en oefening baart kunst. Zoals eerder vermeld, weerspiegelt het gedrag in de ring nederigheid. Houd een positieve houding aan en bedank je coach na elke sessie.

Meer van dit soort blogs? Bezoek onze website voor nog meer artikelen!

Gerelateerde artikelen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Back to top button