Online Marketing | Webdesign nieuws

Wat is voice search?

In deze mooie informatieve nieuwsblog kun je meer te weten komen over het volgende onderwerp: Nieuws over: Wat is voice search? Inclusief een mooie Youtubefilm. Bron: Pure Internet Marketing

Spraakherkenning wordt een belangrijk onderdeel van de toekomst van communicatie. Of het nu gaat om het vragen van de tijd aan Siri of het navigeren door een zakelijk telefoonsysteem, je bent het al eens eerder tegengekomen. Veel bedrijven passen deze nieuwe manier van werken toe, of ze nu hun eigen interne processen willen verbeteren of hun klantenservicesystemen willen upgraden. Desondanks is spraakherkenning nog relatief nieuw en veel mensen blijven sceptisch over wat het doet en hoe het kan worden gebruikt. In deze gids bespreken we wat spraakherkenning is, waar u het kunt gebruiken, welke voordelen het heeft en waarom u het zou moeten gebruiken als u een bedrijfseigenaar bent.

Wat is spraakherkenning?

Dankzij moderne technologie is het nu mogelijk voor computersoftware om spraak te verstaan. Deze software kan luisteren naar wat je zegt en het interpreteren naar een gedigitaliseerde versie die leest en analyseert. Dus, hoe doet het dit? Door kunstmatige intelligentie en machine learning. Er worden grote hoeveelheden data gebruikt om een algoritme te creëren dat in de loop van de tijd kan worden ontwikkeld. De AI leert vervolgens van deze gegevens en identificeert patronen. Het kijkt naar eerdere invoer en legt vast wat u zegt. Het krijgt zelfs inzicht in hoe u spreekt, bijvoorbeeld uw gebruik van de regionale taal. Spraakherkenning betekent dat uw mobiele apparaat, slimme luidsprekers of computer kunnen luisteren naar wat u zegt. Deze verbeterde functionaliteit kan handig zijn als je hulp in huis nodig hebt, zoals je Amazon Alexa vragen hoe het weer vandaag zal zijn om te zien of je een paraplu nodig hebt voordat je naar je werk gaat. Het kan ook worden gebruikt om notities te dicteren als u geen tijd of middelen heeft om het op te schrijven. Veel bedrijven gebruiken het ook om hun klantenservice te verbeteren. Bellers kunnen op bepaalde vragen reageren en worden doorverwezen naar de juiste medewerker voor hun probleem. Dat is de technologie die RingCentral-spraakherkenning met zich meebrengt. Dit verbetert de snelheid waarmee de eerste oproep wordt opgelost en zorgt ervoor dat uw agenten geen oproepen naar andere afdelingen hoeven door te schakelen. Het is geweldig voor de klanten die hun probleem snel en efficiënt oplossen, en geweldig voor het bedrijf om de productiviteit te verhogen en meer telefoontjes aan te nemen.

Hoe spraakherkenning werkt

Dus, hoe werkt spraakherkenning? Wel, het gebruikt technologie om de biometrische kenmerken van je stem te evalueren. Dat omvat de frequentie en stroom van je stem, evenals je accent. Elk woord dat u spreekt, is opgedeeld in segmenten van verschillende tonen. Dit wordt vervolgens gedigitaliseerd en vertaald om uw eigen unieke stemsjabloon te maken. Kunstmatige intelligentie , deep learning en machine learning zijn de krachten achter spraakherkenning. Kunstmatige intelligentie wordt gebruikt om de spreektaal, afkortingen en acroniemen die we gebruiken te begrijpen. Machine learning voegt vervolgens de patronen samen en ontwikkelt zich op basis van deze gegevens met behulp van neurale netwerken. Deze technologie kan worden gebruikt voor een verscheidenheid aan systemen, sommige complexer dan andere. Als u bijvoorbeeld ooit het contactcenter van uw mobiele telefoonprovider hebt gebeld, wordt u mogelijk begroet met een menu dat wordt aangedreven door spraakherkenning. Om doorverwezen te worden naar de juiste afdeling, moet u een optie selecteren. Dit kan door het nummer uit te spreken of door het toetsenbord te gebruiken. Maar spraakherkenning kan zoveel meer dan dit. Neem bijvoorbeeld Alexa. Deze slimme huishoudhulp kan vragen beantwoorden, muziek afspelen en de lichten in je huis uitdoen met de kracht van je stem.

Gebruik van spraakherkenning

Zoals het er nu uitziet, beweert 72% van de mensen die spraakgestuurde zoekapparaten gebruiken, dat ze onderdeel zijn geworden van hun dagelijkse routines. De technologie evolueert snel en soms wordt het volgende “grote ding” overschaduwd door een andere nieuwe ontwikkeling. Maar naarmate meer mensen zich op hun gemak voelen bij het praten in hun telefoon en smart hub, des te meer deze trend zal aanslaan. Het is ook niet alleen voor persoonlijk gebruik. Nu industrieën en bedrijven aan boord springen, is de trend om spraakherkenning te gebruiken slechts een kwestie van tijd voordat dat aantal toeneemt. Een groeiend aantal bedrijven past spraakherkenningssystemen toe om hen te helpen met efficiëntie en nauwkeurigheid als het gaat om klantenservice.

Dicteren

Spraakherkenningstechnologie kan op verschillende marketing manieren worden gebruikt. Veel industrieën gebruiken nu spraakherkenning om te helpen bij dagelijkse processen. Zo heeft de advocatuur enorm geprofiteerd van spraakherkenning. Advocaten gebruiken het om belangrijke vergaderingen te dicteren, die ze vervolgens in documenten kunnen omzetten. Dit bespaart hen niet alleen tijd, maar zorgt ervoor dat alle informatie nauwkeurig wordt vastgelegd. Het helpt ook bij normale, dagelijkse activiteiten. Velen van ons hebben smartphones of thuishub-apparaten die ook een virtuele assistent hebben, en u kunt uw boodschappenlijstje, dagelijkse taken en zo ongeveer alles wat u wilt noteren dicteren. Het is gemakkelijker en vaak productiever dan het zelf op te schrijven.

Toegankelijkheid

Spraakherkenning kan ook omgekeerd worden gebruikt, dat wil zeggen dat u in plaats van spraak-naar-tekst tekst-naar-spraak kunt vertalen. Sommige platforms, zoals Dragon Professional van Nuance, bieden deze functie. Veel mensen met spraak- en zichtproblemen, bijvoorbeeld mensen met een handicap of spraakstoornissen, vinden het nuttig. Om deze reden kan het ook in het onderwijs worden gebruikt.

Aankopen met spraakopdracht

Meer dan 55% van de klanten heeft een product gekocht van een eComme\\rce-website met spraakherkenning. En naarmate meer mensen vertrouwd raken met spraakherkenningstechnologie, kan dit aantal groeien.

Meer van dit soort blogs? Bezoek onze website voor nog meer artikelen!

Gerelateerde artikelen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Back to top button