Nieuws, Communicatie en Media nieuws

Wat is een holobox?

Je wilt als bedrijf je doelgroepen bereiken, innoveren en laten zien dat je kunt aanbieden. Je kunt altijd kiezen voor traditionele marketinguitingen, geld blijven gooien in de bodemloze put van Google Ads en je kunt ook influencers spekken om ze als ambassadeur te laten optreden. Maar je kunt ook kiezen voor een innovatieve oplossing, zoals de holobox. Maar wat is een holobox en hoe kun je die inzetten?

 

Wat is een holobox: innovatieve oplossing voor het vooruitstrevende bedrijf

Een holobox kunnen we het beste omschrijven als een box die je kunt neerzetten of in een kantooromgeving kunt verwerken. Met behulp van complexe technieken kunnen in deze box zowel personen als objecten holografisch geprojecteerd worden. Je kent de films van vroeger wel waarin bijvoorbeeld holografische projecties werden ingezet om bijvoorbeeld een futuristisch product aan te bieden? Die toekomst is dus nu als je voor de holobox kiest.

 

Wat is een holobox? En hoe kan je het publiek triggeren?

Met een holobox kun je het publiek triggeren. Wat niet lukt als je kiest voor 3D foto’s, video’s en andere uitingen die vrijwel iedereen gebruikt. Het is toch veel leuker om bijvoorbeeld het publiek kennis te laten maken met een product dat in een volledig driedimensionale projectie te bewonderen is? Het spreekt niet alleen meer tot de verbeelding, maar de kans is ook groter dat het publiek wordt getriggerd en tot aankoop overgaat.

 

Presenteren met een holobox

Met een holobox kun je niet alleen presenteren en je sales bevorderen, maar je kunt de oplossing ook inzetten om te presenteren. Bijvoorbeeld op een locatie naar keuze. Het voordeel is dat je niet fysiek aanwezig hoeft te zijn om een presentatie te geven. Je kunt zowel een vooraf opgenomen boodschap laten afspelen als livestreamen en je kunt in het laatste geval zelfs de interactie opzoeken met het publiek. 

 

Een ander voordeel hierin is dat je ook op meerdere plekken tegelijk aanwezig kan zijn. Je kunt dus heel makkelijk met een holobox en dus feitelijk meerdere holoboxen je publiek en dus ook je bereik vergroten. Terwijl je investering qua tijd en geld gelijk blijft. Op die manier kun je veel efficiënter je audience bereiken.

 

Live streamen met een holobox

Met een holobox kun je niet alleen vooraf opgenomen content projecteren, maar je kunt ook livestreamen. In een hoge resolutie wordt een persoon vanaf een locatie geprojecteerd in de holobox. Het publiek heeft niet tot nauwelijks in de gaten dat de persoon in de holobox niet aanwezig is, want de holografische projectie is levensecht. Het is dan ook niet voor niets dat beroemde artiesten en popgroepen, zoals ABBA en KISS, tegenwoordig als holografische projecties op het podium staan. 

 

Holobox kopen of eerst eentje huren?

Een holobox kan een forse investering zijn en helemaal als je nog niet het belang volledig snapt of niet weet hoe vaak je de oplossing gaat gebruiken. Dan zou je ervoor kunnen kiezen om een holobox te huren. Dan kun je uitgebreid kennismaken met het product en makkelijk bepalen of het uiteindelijk de moeite waard is om in een innovatieve oplossing te investeren. Hopelijk is hiermee de vraag beantwoord met wat is een holobox.

Vond je deze blog interessant? Lees meer op nieuws over. Of bekijk onze ‘alle nieuws blogs‘ pagina voor leuke onderwerpen en artikelen.

Gerelateerde artikelen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to top button